>
Vacature wagenparkbeheerder

Combex bouwlogistiek is een logistiek dienstverlener in bouwlogistiek, gespecialiseerd in exceptioneel transport, plaatsing en montage van wegafzettingen en distributie van bouwmaterialen. De dagelijkse ladingen bestaan o.a. uit heipalen, betonputten, hout, betonelementen, rioolsystemen, staalconstructies, gevelstenen, betonwanden/platen, machines, vloerplaten, barriers en bestratings-materiaal. 

180 vakkundige medewerkers spannen zich dagelijks in om klanten in de bouw de beste logistieke diensten te verlenen. Hiervoor beschikt Combex over een modern wagenpark van 125 trucks, ruim 200 trailers, 85 autolaadkranen, 650 laadsleden en grote verscheidenheid aan hulpmaterieel. 

Wat ga je doen?

Als Wagenparkbeheerder bij Combex ben je verantwoordelijk voor het beheer van al het rollend- materieel en hulpmaterieel van Combex Bouwlogistiek. Dit houdt in dat je zorgdraagt voor de in- en uitstroom van materieel en daarnaast de keuring, reparatie en onderhoud van trucks, trailers, kranen en overig materieel. Je staat continue in contact met leveranciers, garages en de transportplanning van Combex om zaken goed in te plannen en af te stemmen. Je communiceert helder en kunt snel schakelen tussen verschillende partijen. Daarnaast zorg je ervoor dat alle gegevens correct in de systemen, waaronder Ultimo, komen te staan en dat de administratie op orde is. Dit is belangrijk om achteraf te controleren op juistheid van facturen van toeleveranciers. Tot slot ben je eerste aanspreekpunt voor chauffeurs in het geval van schades, technische problemen en overige vragen.

Als wagenparkbeheerder bij Combex maak je deel uit van een team van 5 wagenparkbeheerders en 1 Fleet Manager. Elke wagenparkbeheerder is verantwoordelijk voor het beheer van het wagenpark van een specifieke divisie.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Verantwoordelijk voor het beheer van het totale wagenpark van Combex Bouwlogistiek
  • In en uitstroom van materiaal verzorgen
    – Afstemmen voertuigconfiguratie zowel met leveranciers als intern
    – Tijdige vervanging materieel inplannen
    – Verkoop gebruikt materieel verzorgen
    – Voertuigen onderbrenging in financiering
  • Keuring, reparatie en onderhoud
    – Tijdige APK en wettelijke keuringen van alle trucks, trailers, kranen en overig materieel
    – Opvolging periodiek onderhoud
    – Opvolging reparaties, terugroepacties en pechservice
  • Beheer en administratie
    – Correcte registratie van facturen en kosten in wagenparksysteem Ultimo
    – Controle op kosten van arbeid en onderdelen zoals berekend door toeleveranciers
    – Maken van prijsafspraken met nieuwe toeleveranciers in samenspraak met Fleet Manager AB Transport Group.
    – Opvolging garantiegevallen en claims bij toeleveranciers
  • Technische ondersteuning
    – Advies en uitvoer bij complexe technische vraagstukken
    – Configuratie en ontwikkeling nieuwe voertuigen
    – Aanspreekpunt voor hoofdplanner betreffende materiële wensen

Wij vragen

  • Minimaal MBO opleiding (technisch of logistiek)
  • Zelfstandig; durft keuzes te maken
  • Technische en geografische kennis
  • Computerkennis; TMS, Officepakket, bovengemiddeld algemene vaardigheden
  • Kennis van relevante wetgeving als van toepassing op de transportactiviteiten is een pre
  • Kennis van Engels en Duitse taal is een pre
  • Nauwkeurig en accuraat

En wat heeft AB jou te bieden?

  • Een uitdagende baan bij een prachtig bedrijf;
  • Korte lijnen en directe communicatie;
  • Veel vrijheid en zelfstandigheid in je functie;
  • Goede pensioenregeling bij het pensioenfonds vervoer;
  • Een aantrekkelijk salaris met prettige secundaire voorwaarden

Interesse?

Stuur je CV + beknopte motivatie naar hr@abtexelgroup.com
Voor vragen kan je contact opnemen met HR op +31 88 9435 058